måndag 14 november 2016

Vargen och jag.

Skrev en dikt för ett tag sedan, den beskriver hur jag mår idag. Orkar inte skriva något nytt nu, så jag får ta till gamla alster.
"

Liksom vargen på kalfjället,
jag ensamt ylar och tjuter.
Djävulen på min vänstra axel,
förnöjsamt sitter skönt och njuter.

Vad vad det jag sa,
från min axel får jag höra.
Jag skulle en dag,
Dig till dödsriket föra.

Jag svarar: - vargen och jag,
har inte bara ensamheten som likhet.
Vi ger inte upp,
innerst inne jag vet det.
"
Micke som: krisar just nu.

1 kommentar:

  1. En vacker dikt trots det dystra budskapet.
    Jag tänker själv varje dag att jag inte kan veta om den är min sista i livet. Jag är såvitt jag vet inte sjuk, men ett besked om sånt kan komma när som helst.
    Hoppas något kan ge dig ork att kämpa!

    SvaraRadera