lördag 12 november 2016

Lördag.

Är som viken annan dag som helst för mig, för när man går hemma varje dag, flyter dagar, veckor, månader och till och med år ihop. Om någon frågar mig vad gjorde du i Tisdags, skulle jag inte ha något svar, mer än ingenting särskilt. Skulle jag gjort något speciellt någon dag, så kommer jag efter ett par dagar inte ihåg vilken dag det var. Nu är ju det inte något stort problem, men jag kom bara att tänka på det. Fast i år kom jag ihåg våran bröllopsdag för en gångs skull, det är lite märkligt, för jag har inte varit så bra på det genom åren men kanske just såna dagar har blivit viktigare för mig, som om det är något jag vill ha att se fram emot. Jag kommer ihåg födelsedagar och andra dagar som betyder något för mig.

Åter till idag Lördag, den ser ut som alla andra dagar, för min fru är det annorlunda, då kan hon göra saker som inte hinns med i vardagens slit med jobb och hem. Men jag orkar ju inte följa med på alla upptåg, utan blir sittandes hemma. Jag uppmuntrar henne att göra saker, för hon får nog lite dåligt samvete att lämna mig ensam, mer förr än nu kanske, hon har väl också accepterat läget mer nu än tidigare och det är jag glad för. Fast just idag ska jag följa med henne för att träffa ett par kompisar, så lite speciell är den här Lördagen, blir lite stirrig eftersom jag är nere i en svacka just nu och egentligen skulle vilja vara hemma, men nu har jag lovat att följa med, så det är bara att bita ihop.

Micke som: tittar ut genom ett fönster, som idag är ganska folktomt så här på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar