torsdag 10 november 2016

På väg ner i träsket.

Känner att jag börjar få ett sjunk, psykiskt alltså och det är så trist, för jag vet ju hur det kommer att kännas. Idag kom jag inte ur sängen förrns klockan tolv, med en uppstigning vid nio, för att gå en vända med hunden, sen ner igen i sängen. Fick uppbåda alla mina krafter för att sen gå upp och börja göra mig i ordning. Väl uppe vet jag inte vad jag ska göra, eller rättare sagt, det "snurrar" i huvudet så att jag inte fungerar. Klättra på väggarna är ju ett uttryck som passar in.

Får ta till musiken idag, det brukar kännas lite bättre att gå med hörlurarna på. Det är tur att musiken finns och att den kan bidra med lite andrum. Musikaliskt är jag allätare, just nu lyssnar  jag mycket på Så mycket bättre, alla låtar från tv programmet finns på spotify som tur är, annars är mina absoluta favoriter Queen och Freddie Mercury är ju bara så bra. Jag har vartenda album av dem och kan lyssna om och om igen, jag tror det är texterna som tilltalar mig mest.

Nu ska jag iallafall försöka göra något här hemma med hjälp av musiken, gör jag ingenting mår jag ännu sämre, får dåligt samvete såklart. Frugan får slita häcken av sig och jag går bara och loppar mig. Det är ingen skön känsla och just nu är det mycket känslor.

Micke som: inte riktigt vet vart jag ska ta vägen.

3 kommentarer:

  1. Lite kul att se ditt uttryck " jag går bara och loppar mig"
    Jag brukar använda det och ingen vet vad jag menar.

    SvaraRadera
  2. Lite kul att se ditt uttryck " jag går bara och loppar mig"
    Jag brukar använda det och ingen vet vad jag menar.

    SvaraRadera
  3. Anita, jag har mina rötter i Norrland, jag tror att det var min mormor som sa så.

    SvaraRadera